[kraken] rotterdam

From: ilse vd weterink (illlse@yahoo.com)
Date: 28 Mar 2003 16:03 uur

hallo beste krakertjes

als ik tijd heb en achter een comp met internet kan
kruipen, wat niet zo heel vaak is, dan kijk ik altijd
wel even of er nog interessante berichten zijn. nu heb
ik al heel lang niks meer gepost en misschien lijkt
het dus of er al heel lang niks meer gebeurt in
rotterdam. nu, dat is wel en niet waar.

er worden hier nog regelmatig panden gekraakt. vooral
wildkraak natuurlijk, maar via het ksu toch ook nog
redelijk wat. ongeveer 1 per 2 weken denk ik. nu op
dit moment is het erg druk. dat komt helaas wat slecht
uit. iedereen van het ksu heeft het heel druk met
werken en school (tentamens weet je wel) verbouwingen
of kraakblaadjes maken. en juist nu natuurlijk, willen
er een heleboel mensen onze hulp. en soms kan je
zeggen, kan je het zelf doen, zonder onze hulp. dan
kunnen ze gereedschap lenen en tips krijgen. maar er
komen bij ons altijd een heleboel mensen waarvan je
het idee hebt dat ze alle hulp nodig hebben. zoals
mensen die geen nederlands spreken (en slecht engels)
omdat de politie daar toch wel veel moeilijker tegen
doet en bovendien zijn zij verplicht zich te
legitimeren als de cops erachter komen dat ze
buitenlands zijn en wij nog niet. of mensen die totaal
a-technisch zijn. of mensen die heel erg onzeker zijn
omdat ze nog nooit iets met kraken te maken hebben
gehad. tja die kun je niet zomaar op pad sturen al
zeggend: veel succes...

dus dat levert af en toe wel dilemma's op. zo van: ik
heb eigenlijk een etentje met een vriendin die ik al
lang niet meer gezien heb, maar er is iemand die bij
zijn oom en tante woont die daar helemaal geen plaats
voor hebben en hij heeft alles al uitgezocht en wacht
nu alleen nog op ons... hum. soms moet je zeggen: kom
volgende week maar terug, want ik heb echt geen tijd,
maar dat voelt alsof je een echte ambtenaar bent.
(waar is de tijd gebleven van: wij helpen direkt
zonder wachtrijen en pasjes)

en voor het eerst: uit bed gebeld omdat de bstrds
wilden ontruimen midden in de nacht en er alleen 3
bange polen in het huis zaten. gelukkig is dat
allemaal weer op z'n pootjes terecht gekomen. agenten
weg nadat ze met iemand van ksu over te telefoon
hadden gepraat die was gaan zwaaien met wetsartikelen
(en bovendien was de wijkagent al geweest die middag
en die vond het goed). toch maar in mijn kleren
gesprongen om de polen gerust te stellen. (de agenten
hadden namelijk tegen hen gezegd dat ze na 3 dagen
terug zouden komen om alsnog te ontruimen, pure
intimidatie natuurlijk, maar het had wel gewerkt).

verder hadden we laatst een aspirant agent op het ksu,
die wilde gaan kraken maar zich zorgen maakte of dat
wel kon als je bij de politie wilde gaan solliciteren.
dat was wel lachen.

uhm dus voor uw informatie: er wordt nog steeds volop
gekraakt in rdam en hektisch is het dus ook nog
steeds. ik zal proberen af en toe een update te sturen
van de situatie hier.

ilse