Documentlocatie i.v.m. hyperlinken

Kraken-post:
bericht van ankerman@angelfire.com

Re: [kraken] links kvk

Auteur: Joop Ankerman <ankerman@angelfire.com>
Datum: 26 mrt 2004 15:50 uur

(aangehaald) :Die Florida is niet zo achterlijk of destructief als het lijkt. Het zijn vooral de KvK en de gemeente die hem selectief quoten. Zelf zegt hij bijv:

We belonen creatieve mensen, getalenteerde mensen en rijke mensen. Ze sluiten een verstandshuwelijk en creeren zo een enorm gat, zowel tussen steden als erbinnen. De sociale segregatie neemt toe omdat de creatieve klasse grond- en huurprijzen opdrijft. Er ontstaat een tweedeling tussen heel rijke en mensen en heel arme. Het is eigenlik belachelijk om beleid te richten op het aantrekken van de creatieve klasse. Wat je eigenlijk wilt doen is de creatieve contributie van alle inwoners vergroten. M.a.w. we hebben een creatieve economie, maar geen creatieve samenleving. Dat is de politieke uitdaging. Iedereen laten meedoen en profiteren.

Uit: Agora, jaargang 20, nr. 1, tijdschrift voor sociaal-ruimtelijke vraagstukken, themanummer over creatieve steden.