bericht van sikes@squat.net

Re: [kraken] vrijspraak na ontruimingsbevel

Auteur: Sikes <sikes@squat.net>
Datum: 30 mrt 2005 17:17 uur

HAI

helaas ontbreek het vonnis voor diepere analyse maar ik zou schatten dat
het op het volgende neerkomt:

een _civiele_ ontruiming mag weliswaar met de 'sterke arm' doorgezet maar
passieve weerstand (binnenzitten en niet weggaan) is niet strafbaar. Zo
als ik dit inschat geldt dit niet voor 429 ontruimingen (die juist op
basis van de politiewet worden uitgevoerd).

wie nix gooit na een verloren kortgeding van de eigenaar tegen de krakers
kan dus niet worden vervolgd

kizziz
IAH
(aangehaald) :