Re: webruimte voor (nieuwe) pandjes

Sven Kamphuis (svenk@xs4all.nl)
Wed, 03 Nov 1999 21:01:48 +0100

http://www.cb3rob.net accounts komen met 50MB diskspees en nix geen limiet ensow (dus cgi scripts kunnen ook altijd) (hoewel we het zeer apperiesieeren als je de datatraffic enigzins onder de 100mb /maand houd als je niet betaald ;) de meeste 'klanten' / leden hebben het dan ook voor de shell access die we bieden :) maaruhhh mocht je ooit klantjes hebben die iets meer nodig hebben... wij doen wel zo ongeveer alles van e-mail aliassen tot domain hosting en web-sites en de hardware en plannen voor huurlijnen met des-encryptie zijn ook al aanwezig (hoewel dat niet min of meer gratis kan uiteraard maar wel stukken goedkoper dan bij de buren en ook op een vagere manier ;) uiteraard hoeven wij geen N.A.W. gegevens van de 'klant' daaruit volgt dat we dus altijd al ongeveer non-profit zijn en zelfs enigzins verlies draaien maar dat moet kunnen ;) accounts kosten "eigenlijk" 5 euro /maand in cash te betalen in je local currency per half jaar in een envelop en 20ct / mb datatraffic die jij of je website genereerd maar zolang het netjes blijft en er niet opeens 4GB mp3 streams lopen te draaien enzo vinden we het wel best ;) eventuele betalingen in bier of hardware enzo is uiteraard ook wel best ;) de hele toko loopt nogal undergroud waarbij de meeste 'klanten' via irc de sjit draait op dit moment op: 1 a2k kwabbelmodem (256kpbs up 1500kbps down) 1 multinep kwabbelmodem (1mbps up & down maar rottende pingtime) 1 widexs co-locating contractje op 30mbps ofzo (hangt pas de 8e wat aan) 1 anaal-loog huurlijntje naar xs4all. idd, dat kan wat meer optimized maar daar wordt aan gewerkt. we willen er enigzinds voor zorgen dat we sort-off kostendekkend blijven door ook web-design en web-hosting voor de wat grotere bedrijven te gaan doen als een 'onafhankelijke' onderneming (die toch het grootste deel van de winst in de underground afdeling pompt dus) een account aangevraagd hebben (meeste klanten zitten ook niet in .nl en vaak ook niet in EU landen) /me wil wel eens meet & greet doen met phoenix ps: snuf, doet us reply. (alleen naar mij en /of phoenix) Grtx: Sven Kamphuis, CB3ROB(R) BBS. (die vage naam hebben we maar gehouden, we zijn sinds 1995 packet radio bbs (een soort internet maar dan in het kewl)) dit elektropost bericht is afgevuurd met BSD/OS smash the windows. On Tue, 31 Aug 1999, Phoenix wrote: > Gratis en voor het goeie doel, wat wil je nog meer (dat ascii de script > kopieert en eenzelfde service start bijvoorbeel ;-)) > > ----> > > Nieuw pandje gekraakt en nog geen eigen website? > > Toch een hoop te vertellen aan de www-surfers? > > De buren zijn aardig en hebben een computer met internetverbinding. > > Snel effe een paar webpagina's typen in kladblok... > > Nu uploaden naar de website die je nieuwe pndje nog niet heeft. De dds, dsl > etcetera? > > Okay: er zijn genoeg gratis services. > Laat ik er - zeer experimenteel - een bijvoegen. > > Doel is de gelegenheid geven om even snel een homepage te maken in > bijvoorbeeld de boven beschreven situatie. Later kan je (als je niet > ontruimt wordt) er een vastere basis aangeven bij elke provider, eventueel > met een doorstuurscript. > > Wat je wel nodig hebt is een bestaand emailadres, maar *any* will do. > > Maximum 2,5 mb (2560 kb) en geen cgi's/perlscripts. > Je kan steeds per 5 bestanden uploaden. > Absoluut nog geen hulp, maar wel plannen. > Nog volledig engelstalig > Zelfkennis html en zo. > > Je homepage-adres wordt: > > <http://dvxs.nl/www/mijnkraakpand> > > waarbij "mijnkraakpand" staat voor de inlognaam die je kiest > > Daarna hoef je het alleen nog maar wereldkundig te maken, bijvoorbeeld > via de krakenmaillijst. > > Zoals gezegd experimenteel: er zijn geen voorwaarden, ik moet nog zien wat > de problemen worden vanaf operatorkant, en je homepage is daarmee dus een > proefkonijn ;-) > > Ik behoud me het recht voor om de test ten alle tijde te stoppen (beloof > een backup in dat geval die je terug krijgt via de opgegeven emailadres), > ik behoud me het recht voor naar eigen inzicht iemand eraf te deleten > (immers iedereen kan een homepage starten, ook lui die ik niet zie zitten), > maar voor de rest is het aan jou/jullie). > > > dv > > Vrijdag komt een mededeling over de wijzigingen rond de krakenmailinglijst, > die > -niet geheel toevallig - ook gerund gaat worden vanaf dvxs.nl > > > greetings, dv > > > > > > > ******************************krakenmail************************************* > > <http://squat.net/ascii> > > ******************************mededeling************************************ * > > Binnenkort zal de mailserver krakenNotApllicable veranderen. > Het betreft een naamswijziging en een ander maillijst-programma. > Nadere informatie volgt! (opnieuw aanmelden is *niet* nodig) > > Tot dan geldt: mailto:krakenNotApllicable > opzeggen bij majordomoNotApllicable met tekst: > unsubscribe kraken > > >