Kraken-post: No fun

No fun

From: schuurman (dollehon@dds.nl)
Date: 01 december 2000 14:13 uur

>Rot toch op!

Rot zelf op. Fuck U2. Windei. Enz.

>Maar toch is er dat gevoelsmatig verschil met iemand die bij een
>autocontrolerazzia wordt opgepakt omdat ie geen papieren heeft. Daar kraait
>niemand naar.

En krakers kraaien al helemaal niet, want dat zijn kippen die met een vet
gesubsidieerde banenpoule-plaats onder leiding van haantje Duco hun
broedplaats inrichten. Wat een gekakel...

>De Reinwardtstraat is ontruimd omdat de situatie uit de hand was gelopen,
of >dreigde te lopen. En de verhalen die in de buurt de ronde doen over
allerlei >achtergelaten kleine huisdieren als ratten, muizen en fretten, dat
wil je niet >weten. Daar hebben de gevangenen waarschijnlijk niets mee te
maken, maar het >maakt het er niet makkelijker op, want zijn zij daar nou
medeverantwoordelijk >voor of niet?

Maar natuurlijk zijn ze daar verantwoordelijk voor! Ze waren in die straat
aanwezig, dus medeverantwoordelijk voor alle levende have, krachtens artikel
141 van de krakersmores.
Dit verhaal over overlast was mij niet bekend en klinkt al weer heel anders
dan gezeur over wildkrakers die hun verhaal niet voldoende politiek
onderbouwen. Maar laten we wel wezen: het gaat om circa 150 krakers, waarvan
een deel (ernstige) overlast veroorzaakte. Mensen die niet aanspreekbaar
zijn en in een volksbuurt totaal asociaal gedrag vertonen, daar heb ik ook
een gruwelijke hekel aan. In de Tolstraat zijn op het moment dezelfde
problemen ontstaan en ook daar kun je niet alle bewoners over een kam
scheren. Of de huidige arrestanten tot dat deel behoren dat overlast
veroorzaakte weet ik niet - mijn ervaring is dat de echte klootzakken altijd
al zijn vertrokken voordat de smeris komt. Ik ga in ieder geval ook niet
staan juichen dat het maar goed is dat er politie is - dat is namelijk nogal
een zwaktebod (maar ja, die vrieshuis knokploegkrakers op de Vijzelstraat
laten we ook gewoon zitten nietwaar...).

Hoe dan ook, volgens de advocaat zitten er nog steeds 14 mensen vast op HB.
Daarvan hebben er zes papieren en die worden de komende dagen op het
vliegtuig gezet. Acht hebben geen papieren, waaronder een stel Algerijnen
die er een nacht sliepen. Dat gaat dus langer duren, die moeten
gepresenteerd worden aan de ambassade en een laissez-passer krijgen. Er was
ook een verhaal over een Engels meisje dat moest wachten totdat vrienden
haar paspoort komen brengen.