Kraken-post: Re: Kort door de bocht

Re: Kort door de bocht

From: Sikes (sikes@squat.net)
Date: 01 december 2000 14:01 uur

HAI

boeinde discussies hier allemal :)

qua soli en zwaai lawaai:

Ik waardeer in iedere geval dat zich mensen niet zomaar het huis laten
uitzetten maar daartegen verzet bieden. Daarbij is het niet zo belangrijk
of dat nu gebeurt omdat er nu sociale huurwoningen, koopwoningen of een
parkeerplaats komt (ik stel echter voor aan de omstandigheden aangepaste
voorwerpen te gooien: knuffels -> stenen en flessen -> koelkasten).

De belangrijkste punt lijkt mij dat al de kraakwachten waren vertrokken en
die mensen die de panden hadden overnommen uiteindelijk de voordeel die
zon huisbaas (of nu prive of stad) en het antikraakgedoe had tot nul
hebben gereduceert!

daaroom ging ik ook gisteren na de zwaaidemo ; wij waren met 4 mensen en
hebben toch een kwartiertje lawai kunnen maken (beunk,beunk,beunk)

verder ben ik dan ook in het algemeen tegen gevangenissen en vindt het
heel jammer dat wij daar niet 24h per dag met zijn 750.000 staan, tot dan
dadwerkelijk ALLE arrestanten vrij gelaten worden.

Als iemand vind dat bestraffing moet zijn kan hij/zij dat better zelf
doorvoeren zonder mijn op werk gescheppen meerwarde aan smeris, rechters
en dergelijke ongein te verspillen.

qua motief en gedrag krakers aldaar:

de moeder van alle revoluties, die van 1789, is mischien door een groepje
adelige en burgelijke intellectuellen aangevoerd maar uiteindelijk stonden
voornamelijk de zogeheten "sans culottes" op de barricades. Onze
hedendagse "lumpenproletariat"-krakers hebben zeker het zelfde sociaale en
politieke profiel dan deze.

Ook hun motivatie is vastwel direct vergelijkbaar: het zijn namelijk
mensen die aan de onderste rand van de maatschappij staan, nix te
verliezen hebben maar wel in staat zijn op eigen compromisloze manier en
als groep voor hun rechten op te staan. Mischien gaat het hun niet in
eerste instantie om "werreldverbetering" maar om een dak boven hoofd en
een avondeten maar dat lijkt mij vastwel legitiem:

"zuerst kommt das fressen dann kommt die moral" wist al francois villon
rond 1450 en brecht begin 20 eeuw.

schandelijk dan voor al de hedendagse "montagnards" dit niet in staat zijn
aan een dergelijke potentieel door politiek werk een zinnige vorm te
geven.

sociaale revolutie is geen speletje, wie voorgeeft voor de armsten der
armen op te willen staan moet met deze mensen ook rond een tafel kunnen
zitten.

dus:

"AUX ARMES CITOYENS"

kizziz