Kraken-post: A'dam: KSU Oud-West doet geen uitzoekwerk

A'dam: KSU Oud-West doet geen uitzoekwerk

From: Harry (harry@squat.net)
Date: 12 december 2000 18:22 uur

Kwakerstraat 3 (buurtkrantje stadsdeel Oud West)
december 2000

Gesprek met buurtregiseur (=smeris) Hero Brinkman
(Amsterdam Oud-West/Bellamybuurt)

Wat zijn de algemene problemen in zo'n buurt?

"Een hele hoop. Er zijn behoorlijk veel kraakpanden. (...)"

[bla]

Het kraaktijdperk is toch allang voorbij?

"Nee. Er wordt gekraakt en dus ook ontruimd. Ik denk dat er in mijn buurt
twintig kraakpanden zijn. De krakers houden een kraakspreekuur 'Oud-West',
woningzoekenden komen daar om te informeren over te kraken
woningen. Meestal kraken ze op een zondag een woning. Dan moet ik bekijken
of de kraak legaal is, maar ik heb de indruk dat de kraakgroep minder
secuur is over de periode waarin het pand leeg stond. Bij de laatste
panden die ze gekraakt hebben, hebben ze het volgens mij niet goed
uitgezocht."
[bla]

---

Uw buurtregiseur: homepage: http://www.oudwest.amsterdam.nl/Buurtregie/bellamy_buurt.htm email: hero.brinkman@planet.nl tel: 020-5594870

Uw spreekuur: "WEST" Ratjetoe, Frederik Hendrikstraat 111, maandagavond van 20.00 tot 21.00 uur

.