Kraken-post: Vrankrijk

Vrankrijk

From: Joop Ankerman (ankerman@hotbot.com)
Date: 12 december 2000 18:14 uur

Als ik het goed begrijp wenst de Vrankrijkbar haar autonome vergunningvrije status uit principele overwegingen te behouden. Dat betekent dat de autoriteiten ten alle tijden binnen kunnen vallen om de boel op te rollen wegens het illegaal schenken van alcoholhoudende drank.
De Drank- en Horecawet komt voort uit de verantwoordelijkheid van de overheid voor de gezondheid v.d. bevolking. Zodat bijv. geen vergiftigde alcohol wordt geschonken door schimmelende tapleidingen etc.
Is het niet zo dat met een vergunning de dreiging van een inval drastisch wordt verminderd? En dat ze dan ook geen alibi meer hebben om binnen te vallen als ze iets of iemand zoeken? Hoe denken jullie een inval straks te voorkomen? En gaan ze straks geen hoge dwangsommen opleggen? Kortom, ik begrijp het principiele standpunt wel, maar erg veel valt er niet te winnen, volgens mij.

HotBot - Search smarter.
http://www.hotbot.com