Re: OTR

From: Phoenix (phoenix@dvxs.nl)
Date: 03/23/00

In reax op de vraag aan me persoonlijk gestuurd.
De vraag was: je kan cookies ook toch gewoon uitzetten in je browser
instellingen.

Ja, je kan cookies weren door ze uit te zetten in je browser. Maar daar mee
zet je ook de *gewenste* cookies uit (cookies die je instellingen bij
bepaalde websites bijhouden, bijvoorbeeld voor mij bij allerlei
nieuwswebsites en techinfo sites waar je lid van moet zijn of je
instellingen kan aanpassen).

Alternatief is dan cookies op vragen in te stellen: erg vervelend als je
dan steeds moet bevestigen en je geeft dan ook weer ruimte aan de hardcore
trackers (als de gemelde doubleclick).
IdCide geeft tevens de mogelijkheid om de websurfers zelf te vinden.
Wellicht een feature die hooguit interessant is voor sommigen.

Desalniettemin en dus ter aanvulling, en dat was het wel weer):

Phoenix (ikke) viel *wel* door de mand:

de IdCide cookie-tracker is helaas in de beta-versie alleen nog maar
beschikbaar voor (microsoft) internet explorer. Toekomstige versies zijn
ook voor andere browsers in de maak.

Daar dit niet direct tot me doorgedrongen was weet nu iedereen dat ik IE
als standaardbrowser heb geinstalleerd. Om de pc-polisie van springstof
voor te zijn :-o kan ik hopelijk ten berde brengen dat ik internet explorer
versie 5.1 al lang geleden heb verwijdert om plaats te maken voor de
betrouwbaardere versie 4.x welke ik tot mijn schande prefereer als
standaardbrowser op de windoze. Ter teruststelling:

voor wild surfen (niet-bookmarksurfen) gebruik ik de meest recente en
regelmatig ge-update 128bits versie van Netscape. Ik heb geen een
my.microsoft maar wel een my.netscape (welke ik hooguit bezoek voor de
dagelijkse horoscoop (oeps: 2e keer door de mand)). Verder is m'n enige
webbased mailadres bij Nestscape hoewel ik er een overweeg bij mail.com en
heb ik op mijn Linux box zelfs geen Netscape geinstalleerd (want gebruik
alleen de console) dus ben daar alleen maar met Lynx aan het browsen.

Wat idcide betreft. Blijft een aanrader dus flink zeuren bij die lui als je
het ook voor je eigen favoriete browser wenst.

Krakenmail Archief: http://www.dvxs.nl/~skwot