Kraken-post: Re: De dupe van wijkvernieuwing

Re: De dupe van wijkvernieuwing

From: hj (oioioi@dds.nl)
Date: 17 Aug 2001 01:50 uur

Uiteindelijk gaan de huren alleen omhoog, de koopprijzen ook en als het
slecht gaat met de economie wordt het weer afgereageerd op de armere mensen.
Want dat zijn de eersten die hun huur of hypotheek niet kunnen opbrengen. Na
sloop keren alleen draagkrachtigen terug. Dat die in de wijk hun geld zouden
uitgeven is lariekoek, want juist zij hebben zat geld om het in het centrum
of in de randstad uit te geven. Bij samenvoegen van woningen moet minimaal
de helft van de bewoners oprotten. Door alle prijsopdrijvingen verdienen
projectontwikkelaars, dikwijls vermomd als woningcorporatie. Door de
verdringing wordt het steeds moeilijker een betaalbare woning te vinden die
in een beetje normale onderhoudstoestand verkeert. Het gebeurd overal. De
gemiddelde wachttijd voor een corporatie-woning in Amsterdam is inmiddels
vier jaar. Dan ben je dus wel met een tempobeurs door je opleiding
gejaagd.....