Kraken-post: Fw: gesloopt

Fw: gesloopt

From: Rogier Koning (r.koning75@chello.nl)
Date: 18 Aug 2002 11:43 uur

----- Original Message -----
From: Rogier Koning
To: kraken-post@dvxs.nl
Sent: Sunday, August 18, 2002 11:32 AM
Subject: Fw: gesloopt

Beste Lezers,

Vrijdag heb ik een mailtje gestuurd met het fijt dat ze gewoon mijn kraakpand gesloopt hadden. Het volgende was er dus aan de hand. Ik kraak het pand alleen en was, om een advocaat te vinden voor de procedure die er tegen mij gestart is, een paar dagen niet in het huis. De eigenaar is toen het huis binnen gegaan, hij heeft al mijn spullen buiten in een schuur gegooid en daarna alle stopcontacten, wastafels, wc potten en draaiknoppen van de verwarming af geslagen. Ook heeft hij twee koelkasten gesloopt, de wasmachine onklaar gemaar en de bedrading van de elektrische kookplaten kapot geknipt. Vervolgens heeft hij de stoppen uit de stoppen kast gedraaid en een aantal kabel doorgeknipt. Als laatste heeft hij de houten veranda, die om het huis heen loopt afgebroken. Alles ligt in puin. Daarna heeft hij de hele beneden verdieping weer dicht laten timmeren.

Wat is nu het vreemde. Hij heeft een briefje (handgeschreven en ondertekend) achter gelaten waarin hij laat weten het huis weer onder controle te hebben. Daarnaast schrijft hij dat hij alles kapot geslagen heeft en dat we moeten oprotten.
Volgens mij weet die man niet waar hij mee bezig is of zo. Maar goed, die dingen gebeuren. Ik ben blij dat hij nog even een briefje voor me heeft achter gelaten.

Gisteren ben ik terug gegaan naar het huis en ben ik gaan kijken wat de staat van het huis was. Ik heb direct de politie gebeld en melding gedaan van inbraak, diefstal, huisvredebreuk en vernieling. Nu ga ik proberen in een kort geding voor elkaar te krijgen dat hij deze dingen weer moet aanbrengen in het huis. We zullen wel zien of het lukt, ik moet mijn advocaat er nog even over spreken.

Nadat de politie was geweest is de eigenaar ineens de tuin binnen komen lopen via de achterkant.(hij bezit ook het huis naast dat van mij) en kwam mij vertellen dat ik moest oprotten en met veel woorden liet hij weten dat hij alles gesloopt had. Het had geen zin meer om terug te gaan. Ik heb hem toen verzocht mijn tuin uit te gaan. Daarnaast heb ik hem verteld dat hij de volgende keer als hij met mij wilde praten, zich even netjes moest melden via de voorkant van het huis. Hij is toen zelf de politie gaan bellen. Toen deze arriveerden kwamen ze eerst naar mij toe. Ik heb hun gevraagd de eigenaar te vertellen dat ik hem niet meer op het terrein wilde zien en dat hij uit het huis moet blijven. Ik hoop nu dat hij zich even koest houdt.

Aangezien het probleem in eerste instantie is ontstaan omdat ik niet aanwezig was, ben ik nu eigenlijk op zoek naar een extra bewoner. Misschien is er op deze lijst iemand geinteresseerd om er bij te komen wonen. Het gaat om een villaatje met 2100m2 grond en een extra tuinhuisje met alle faciliteiten die je nodig hebt om te wonen, incl tv aansluiting. Daarnaast is er van de kelder ook een riante woongelegenheid te maken, douce keuken en wasbak zitten er hier al in.
Mochten er mensen zijn die het leuk lijkt om midden in het bos te wonen, laat het dan weten.

Voor de rest kunnen jullie straks alles volgen via www.hoogsoeren.com Hier komt alles op te staan wat relevant is voor de kraak.(nog niet online)

Met vriendelijk groet,