[kraken] RE: Re: Re: [kraken Amsterdam] anarchistisch wonigbedrijf (was MAART 2003 - Axxxie-tegen vlieger maand !!!!)

From: Mathilde muPe (mupe@desk.nl)
Date: 20 Feb 2003 00:38 uur

>Joop Ankerman
>Directeur communicatie woningbouwvereniging De Zwarte Strontvlieg.

En ik maar denken dat ik me in moest schrijven bij woningbouw vereniging De
Vliegende Baksteen.

Even wat losse ideeen voor een alto woningbouwvereninging (we kunnen het
ook zelf opstarten);
-Casco panden en ruimtes. Weg met die dure kant en klaar keukenblokken die
de huurprijs omhoog jagen.
-Mede stemmings recht van bewoners voor mede huurders. Zittende bewoners
hebben het laatste woord in hun keuze voor nieuwe bewoners maar de
woningbouw vereniging heeft ook een lijst met kandidaten en wachttijd/
urgentie. (Voorkomt dat ruimte exclusief verdeelt wordt onder intimi)
- Huurprijs naar inkomen.

En dan nog; Moet er iets met inkomens maximum toets voor deze woningen? Hoe
dat te doen, zonder in jaarlijkse controle te vervallen, of mensen te
ontruimen die erg wisselvallig leven? Moet er dan ook een afiniteits toets
komen voor zittende bewoners? Hoe voorkom je dat na 10 jaar een pand
bevolkt raakt door juppen die wel lekker voordelig zitten en liever nieuwe
kandidaten selecteren op rust en burgelijkheid dan op maatschappelijke of
creatieve activiteiten?

Mathilde
(wachtend op de eerste baksteen die door deze mail gaat)