Kraken-post: Re: volg alleen ...en vele andere berichten in deze lijst

Re: volg alleen ...en vele andere berichten in deze lijst

From: wolfling (wolfy@xs4all.nl)
Date: 11 december 2000 17:31 uur

Mensen hou toch godverdomme eens op met deze onzin!!!
Cafer is vermoord hier omdat hij zich tegen het fascisme verzette.

ik kan uit geen enkel bericht van S. opmaken dat hij dit minder
erg vindt omdat deze jongen al dan niet een stalinist zou zijn.

is het zo abnormaal om een kanttekening te plaatsen bij de
organisatie van de actie?

er is iemand vermoord en wat doen wij?

wij vliegen elkaar in de haren en proberen elkaar in verschillende
verdomhoekjes te zetten...
wij zitten over dit slachtoffer onze persoonlijke frustraties
ten opzichte van elkaar te spuien door verhalen op te blazen
en allerlei dingen te insinueren die in deze lijst
helemaal niet gezegd zijn.

ik hoop maar dat dit alles niet tekenend is voor de algemene
tendens in de linkse/anarchistische/kraak etc. scene op het
moment.

het is allemaal vast wel heel goed bedoeld.
maar als je dingen tussen de regels denkt te lezen, lees het
dan eerst nog eens een paar keer na of het er echt wel staat,
in plaats van meteen een scheur op te zetten.

wat zou het een verademing zijn als er in dit soort discussies
geluisterd zou worden naar wat een ander zegt, in plaats van naar
wat we verwachten dat de ander zegt. of in plaats van uit elkaars
woorden alleen datgene te trekken waar we elkaar met veel vuur
mee om de oren kunnen slaan.
Ik zie in deze lijst zo vaak dat één verkeerd gevallen woord of
zin wordt verheven tot de kern van iemands betoog, waarbij alles
wat die persoon werkelijk zegt van tafel geveegd wordt.

mijn medeleven gaat uit naar de familie en vrienden van Cafer.
ik hoop maar dat zij niet met al dit gebakkelei geconfronteerd
hoeven te worden.
uit wat ik in het berichtje uit belgië kan opmaken was cafer een
jongen die met hart en ziel streed voor waar hij in geloofde.
of dit nu communistisch was of niet
en schijnbaar zonder zijn menselijkheid erin te verliezen.
okee ik heb Cafer nooit gekend, dus misschien zou ik dit beter
niet kunnen zeggen, maar ik heb het gevoel dat we van hem nog heel
wat hadden kunnen leren.

laten we alsjeblieft ophouden met alles op de spits te drijven en
laten we een meer zinnige strijd gaan voeren.