Kraken-post: Golden Wonder Nasleep, over de buurtmensen en zo

Golden Wonder Nasleep, over de buurtmensen en zo

From: Vince . (v1nce@dr.com)
Date: 10 Aug 2002 11:44 uur

Beste Dollehond en andere geinteresseerden,

De discussie die je in laatse post wil aanzwengelen vindt ik een interessante. Ik ben het grotendeels met je eens. In zoverre ik dat kan zien als buitenstaander/bezoeker vermoed ook ik dat er een goede kans was geweest voor de krakers om de buurt voor zich te winnen. Zelfs toen er al enig kwaad bloed was gezet bij de buurt door feesten en dergelijke was de buurt in eerste instantie
gewoon op bezoek gekomen in het dorp. Even kijken op het feestje en zoeken naar een verzetje denk ik.

Die jongens (waaronder enkele overduidelijk leidersfiguren die dus later het volksgerecht aanvoerden) stonden toen het feestje begon een
tijdje op een kluitje en voelden zich duidelijk niet op hun plaats. Toch boden ze een van de krakers aan om 'wel eens 'effe te helpen als de politie kwam'.
Daar werd niet of sceptisch op gereageerd, ook door mij moet ik toe geven. Als die jongens op dat moment waren binnengehaalt en er waren wat biertjes aan ze gegeven, met ze gefeest... wie weet wat er dan
uit had kunnen voortvloeien. Natuurlijk achteraf gelul maar ja.

De barricades in de fik in steken ok, geisoleerde krakers meppen met stokken, panden in de fik steken waar (mogelijk) nog mensen in en rondom verblijven is heel wat anders.
Wat de klassenbelangen betreft, tja ik weet het niet of die gasten daar echt mee konden zitten. Uit de berichtten van de pers (niet dat je die moet geloven) blijkt dat in ieder geval sommige van hun het geen reet kon schelen wat er ipv de krakers kwam. Wat zeiden ze nou "Oh, komen er Villa's ha ha?" "Ik heb de mijne al gereserveerd ha ha ha."

Toch denk ik echt dat ook wat deze buurt betreft er veel gemiste kansen waren. Ik denk dat op ze minst het volksgerecht had kunnen worden voorkomen door de buurt te informeren en betrekken. Wie weet zal het in het vervolg beter gaan. Ik hoop het.

v1nce

--
Sign-up for your own FREE Personalized E-mail at Mail.com
http://www.mail.com/?sr=signup

--------------------------------------------------------------------- Afmelden, e-mail: kraken-post-unsubscribe@dvxs.nl Opnieuw aanmelden: kraken-post-subscribe@dvxs.nl Faq: kraken-post-faq@dvxs.nl Archief: http://skwot.dvxs.nl Kraken verzamelplaats: http://squat.net NIEUW: http://www.kraak-forum.tk (Forum)