Kraken-post: Over instincten enzo

Over instincten enzo

From: Kraakgroep De Loodsen (kraakgroep@yahoo.com)
Date: 10 Aug 2002 15:01 uur

He S.
Je hebt volledig gelijk wanneer je bepaalde kritiek op
de sien uit. De sien is te geisoleerd en er wordt te
weinig aansluiting gezocht bij mensen en groepen
buiten de sien. Er is te weinig sprake van
klasseanalyse, kritiek op kapitalisme blijft te vaak
steken op ver-van-ons-bed zaken als milieu,
hongersnood en al die arme mensen heeeeel ver weg.
Baas-arbeiderverhouding lijkt wel een taboe, want dat
is te marxistisch en daarnaast is werken voor de
dommen.
Maar ik snap niet echt waar je met je diskussie heen
wel. Ok, mensen in een volksbuurt zijn van vlees en
bloed , maar dus? Smerissen ook, echter nog nooit de
behoefte gehad om ze daarom te knuffelen. De
vooroordelen tegen ‘de flodders’ vind ik vaak ook
storend en kort door de bocht, maar jouw visie vind ik
ook erg krom. Laten we ‘flodders’ gewoon op hun doen
en laten beoordelen. En wat betreft de proletarische
instincten. Als mensen jouw pand aanvallen vlieg je
dan ook naar buiten om de aanvallers huilend om de
hals te springen en ze te prijzen voor hun
proletarische houding of sta je toch maar op het dak
om je pand te verdedigen?
Grt,
p.